Sociale Media advies & strategie

Advies in Sociale Media strategie, hoe uw aanwezigheid versterken?
Sociale Media heeft zich ontwikkeld tot een krachtig online sales en marketing medium. Naar schatting 200 miljoen mensen gebruiken wereldwijd Facebook , 70 miljoen mensen gebruiken LinkedIn en nog eens 18 miljoen mensen gebruiken Twitter. Het bereiken van klanten of potentiële klanten is nog nooit zo eenvoudig geweest als vandaag. Bij goed en doordacht gebruik van Sociale Media, voorzien van de juiste tools, kan het een sterk real-time communicatiemiddel worden voor uw bedrijf dat ook nog eens vrij kosteneffectief is. Toch blijft het opletten op welke manier u communiceert via Sociale Media. Daarom voorziet ZionMedia Sociale Media advies en strategie om u beter te helpen alles te begrijpen en correct op te zetten.

Wat is het doel en wat probeer je te bereiken via Sociale Media?

Gezond verstand is aangewezen bij Sociale Media, en het is essentieel om na te denken over wat u wenst te bereiken voordat u begint. Bent u gericht op kosteneffectief te communiceren met uw klanten of bent u op zoek naar meer bezoekers op uw website? Wenst u meer boekingen te genereren of online leads? Wenst u uw naambekendheid & merkbekendheid te verhogen via een wedstrijd op Facebook?

Dit zijn slechts enkele van de vele vragen die moeten worden meegenomen in uw Sociale Media plan. Eénmaal in kaart gebracht wat u wenst te bereiken met je Sociale Media strategie, dient deze als basis voor verder onderzoek en iotwerking van Sociale Media campagnes.

sociale media strategie

sociale media mogelijkheden

Welk Sociale Media platform past bij uw bedrijf?

Voordat we beginnen met de opzet en ontwikkeling van uw Sociale Media aanwezigheid, dienen we te achterhalen welke Sociale Media kanalen uw klanten gebruiken. Bekende Sociale Media platformen zijn Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+, YouTube, Pinterest. Het heeft geen zin om een Sociaal netwerk in te zetten als uw doelgroep gewoonweg niet aanwezig is.

Uw doelgroep kan ZionMedia bepalen aan de hand van het verzamelen van uw webstatistieken en webgebruiker informatie of door het analyseren van uw bestaand klantenbestand. Een marktonderzoek uitvoeren of een online survey kan ook handig zijn om de doelgroep te bepalen.

Schreeuw enkel als er iets te schreeuwen valt

Zorg ervoor dat u de content ( posts, foto’s, video’s, forms… ) die u plaatst op een sociale netwerk afgestemd is op uw doelgroep om deze in te lichtten en te motiveren content te delen. Het heeft geen zin om klanten te bereiken met content dewelke niet relevant is, slecht of verouderd is of niet gunstig is voor uw klanten of potentiële klanten. Het onderhouden van uw Sociale Media communicatie moet levendig en fris gehouden worden en zal helpen om mensen geïnteresseerd te houden in wat u zegt en doet.

Gebruik de inhoud die u genereert om uw merk te positioneren, hetzij als een expert in zijn vakgebied , als vernieuwer of gewoon vriendelijk om zaken met u te doen. Potentiële klanten hebben geen boodschap aan wat je persoonlijk afgelopen weekend deed , zorg ervoor dat u de taal spreekt van uw klanten en laat zien dat uw merk anders is, en dat zij hiervan kunnen profiteren .

De beste Sociale Media campagnes voegen een hoge mate van betrokkenheid toe door het gebruik van interactieve online elementen zoals video, blogs, forums, posts enz…

sociale media groep mensen

sociale media rapportage

Monitor en stuur Sociale Media campagnes bij waar nodig

Zodra u uw Sociale Media campagne klaar is moeten we regelmatig de doeltreffendheid van de campagne meten en eventueel bijsturen waar nodig. We moeten de doelstellingen halen zoals afgesproken. Er zijn tal van manieren om dit te doen.

ZionMedia analyseert en stuurt uw Sociale Media campagnes bij waar nodig en voorziet de nodige rapportage.

Meer sociale media marketing