Eerst en vooral proberen wij ons in te leven in de diensten en producten van onze klanten door te luisteren.
Vervolgens bepalen we met de klant het doel van de website, bepalen we de doelgroep, bepaling van het budget, bepalen van bepaalde targets enz… ( aantal bezoekers, contactaanvragen, offerte-aanvragen,… ) Welke content is beschikbaar, wat met logo en huisstijl, welke timing hanteren we, wie zal en hoe gaan we de website onderhouden enz…
Onze checklist bestaat uit een 100-tal belangrijke criteria dewelke uiteindelijk de sitemap zullen bepalen.
Aan de hand van de doelstelling van de website stellen wij een aantal strategische schema’s voor die ervoor zorgen om de doelstelling van de website te halen.
Het doel hiervan is de usability te bepalen en welke call-to-action items we gaan gebruiken. Mensen aanzetten tot call-to-action, zal zorgen voor meer inbound. Inbound zorgt voor meer contacten én meer klanten.
Aan de hand van onze checklist en de input van de klant maken wij een visuele sitemap klaar. Een grafische sitemap geeft alle pagina’s weer dewelke in de website zullen gebruikt worden én hoe de sitearchitectuur in elkaar zal zitten.
Vervolgens wordt een website wireframe opgemaakt zodoende de plaats en navigatie van de verschillende items van een website duidelijk wordt.