Usability

Bent u wel goed bezig met uw website?
Dankzij een usability audit van bestaande websites, kunnen we ervoor zorgen dat de ervaring van een gebruikers van een website goed genoeg is om deze te overtuigen om over te gaan tot call-to-action. ZionMedia verbetert de usability op websites en webshops.

Waarom is de usability van een website zo belangrijk?

Een goede usability of gebruikerservaring zorgt ervoor dat mensen die uw website bezoeken vinden wat ze zochten. Tegelijkertijd is het de kunst om dezelfde personen over te laten gaan tot een conversie zoals het downloaden van een e-book, het nalaten van hun gegevens of hen iets te laten kopen in een webshop. Usability is de volledige gebruikerservaring van A tot Z met betrekking tot de bezoekers van een website een “goed gevoel” te geven. Uw website moet professioneel zijn, to-the-point, mag niet afschrikken en moet de gebruiker het gevoel geven dat de website, diensten en producten te vertrouwen zijn.

ZionMedia voert een audit uit op bestaande websites om de usability te meten én te verbeteren. Hiervoor gebruiken wij meetinstrumenten zoals analytics en heatmaps.

Goede usability zorgt voor meer leads

Verloren gelopen in slechte usability

Usability checklist

Onze “usability scan” bevat 5 grote analysegroepen:

  • Toegankelijkheidsanalyse
  • Identiteitsanalyse
  • Navigatieanalyse
  • Contentanalyse
  • Call-to-action analyse

Er wordt door ZionMedia een usability checklist opgemaakt met de pro’s en con’s. Waar het beter kan geven wij advies hoe het beter kan en waarom. Indien gewenst duiken onze webdesign specialisten in de code om de usability van uw website aan te passen en te verbeteren.

Usability rapportage / usability benchmark

Vooraleer we een rapport opmaken hoe het beter kan meet ZionMedia de huidige gebruikservaring op aan de hand van statistieken en software. Nadat we de usability van de oude website in een rapport gegoten hebben, kunnen we ons toeleggen op het verbeteren van de website. Na verloop van tijd doen we een nieuwe analyse om te bekijken wat de gebruikerservaring is na onze ingreep.

Via een benchmark of A/B testing verbeteren we het gebruiksgemak van uw website. Hierdoor zullen meer leads en uiteindelijk meer sales gegenereerd worden.

internet-marketing-advies

Meer insight marketing