A/B testing

Verhoog uw conversie en inbound met A/B testing
Dankzij A/B testing halen we het beste uit uw online communicatie en website.

Wat is A/B testing en waarom zeker gebruiken?

A/B testing wordt gebruikt bij gewone HTML-pagina of bij call-to-action pagina’s zoals webformulieren en downloadpagina’s. Dergelijke pagina’s zijn gemaakt om leads en inbound te genereren. Via een A/B test, kunnen we nagaan welke pagina het meeste conversie oplevert als we kleine zaken aanpassen zoals een titel, logo, tekst, velden van een webformulier, enz…

Via A/B testing gaan we pagina A vergelijken met pagina B. Via webanalytics kunnen we nagaan welke pagina het meest opbrengt en vervolgens online laten staan.

ZionMedia voert voor haar klanten A/B testing uit en maakt voor haar klanten landingspagina’s die converteren. Onze klanten halen hierdoor het beste uit hun website of online campagne.

a/b testing

a/b testing

Waarvoor kan A/B testing voor toegepast worden?

A/B testing kan toegepast worden op alle soorten pagina’s op uw website. Als er maar genoeg verkeer op zit om te kunnen testen. De bron van het verkeer zal de boodschap en de lay-out bepalen van de pagina die we gaan testen. ZionMedia voert A/B testing uit voor alle soorten verkeer zoals:

  • A/B testing met verkeer uit nieuwsbrieven
  • A/B testing met verkeer uit CPC campagnes
  • A/B testing met verkeer uit display ads
  • A/B testing met verkeer uit organisch verkeer
  • A/B testing met verkeer uit direct verkeer
  • A/B testing met verkeer uit referrers & links

Bij elke soort verkeer kan ZionMedia een landingspagina maken, voorzien van gewone tekst en foto’s of met call-to-action elementen zoals een online formulier. Bij elke A/B test, zal ZionMedia een uitgebreide rapportage voorzien om zo de juiste keuze te maken welke landingspagina we blijven gebruiken.

A/B testing rapportage, inzicht in de beste keuze

Na het aflopen van de test stellen we ons een aantal belangrijke vragen zoals: wat is de bouncerate van een landingspagina, wat is de time-on-site, hoeveel conversies hebben we behaald, hoeveel mensen bezoeken de pagina verschillende keren, welk scenario gaan we blijven gebruiken. Deze data kan ZionMedia gemakkelijk inlezen via goede webanalytics.

Onze A/B testing specialisten en consultants nemen met de klant de meeste belangrijke analytics door en geven advies welke testpagina te blijven gebruiken.

a/testing analytics

Meer insight marketing