Een SEO audit is een “menselijke scan” doorheen uw website, blog of microsite om te ontdekken welke zaken beter kunnen om deze beter vindbaar te maken voor grote zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Een SEO audit is een proces voor het evalueren van de gezondheid van een website in een aantal online vakgebieden.
Onze SEO specialist zal de website controleren en scannen aan de hand van een checklist en zal aanbevelingen geven over wat er moet aangepast worden om de prestaties van de website in zoekmachines te verbeteren.
ZionMedia helpt u via haar SEO rapport beter inzicht te geven en helpt u te begrijpen waarom, waar en hoe de website kan verbeteren. Een SEO audit bestaat uit een checklist van meer dan 100 criteria dewelke wij onder de loep nemen zoals:
- Technische analyse van de broncode ( metatags )
- Correct gebruik van content voor zoekmachines
- Analyse van interne linkstructuur en inkomende links
- Gebruikerservaring optimalisatie ( usability )
- Huidige promotiemiddelen
- Aanwezigheid in Sociale Media
- …
Bij elke SEO audit hoort een uitgebreide rapportage waar duidelijk instaat welke criteria van de website of externe content we onder loep hebben genomen. Waar het beter kan, zullen we aanbevelingen schrijven hoe we de pijnpunten kunnen verbeteren. Elke SEO audit zal volgende zaken bevatten:
1. Een beschrijving van de huidige toestand van uw website. Dit is een detailanalyse over hoe uw website presteert in zoekrobots, social media, aantal interne/externe links en andere informatie met betrekking tot de toestand van uw huidige website.
2. Een lijst van to-do acties op basis van de SEO audit checklist samen met een toelichting & advies hoe dit te verbeteren.
3. Een rapport met aanbevelingen om het verkeer naar uw website te verhogen. Het rapport geef inzicht wat vandaag de mogelijkheden zijn.