Zoekmachine adverteren werkt volgens het CPC-model ( cost-per-click ). U betaalt enkel een bijdrage per klik. Als iemand klikt op uw advertentie in de gesponsorde zoekresultaten van een zoekmachine zoals Google of Bing, zal een bijdrage moeten betaald worden per klik.
Het meest gebruikte CPC platform is dat van Google Adwords. Wij zetten voor onze klanten een Adwords account op én Adwords campagnes.
De opzet van een goede CPC campagne mét bijhorende trefwoorden analyse dient correct opgezet te worden, teneinde het CPC budget te laten converteren in leads. Om dit te bereiken aan een zo laag mogelijke cost-per-click, moeten de advertentiegroepen goed afgestemd zijn aan de landingpagina’s. De trefwoorden om een advertentie te laten verschijnen, dienen zorgvuldig uitgekozen te worden en geplaatst te worden aan de juiste advertentiegroep.
ZionMedia zet voor haar klanten dergelijke zoekmachine advertenties op met bijhorende landingpagina’s en uitgebreide rapportage ( CPC, CPL, CPS ).
Goed opgestelde campagnes en zorgvuldig uitgekozen zoekwoorden hebben nood aan een goed converterende landingspagina. Deze zal uiteindelijk het aantal conversies bepalen ( CPL ) en de CPC-kost.
ZionMedia schroeft de CPC gevoelig naar omlaag dankzij haar zorgvuldige opzet van zoekmachine advertenties.
Wenst u ook extra inboud en leads via zoekmachine adverteren? Of wenst u uw bestaande Google Adwords te laten controleren / optimaliseren door onze specialisten via een SEA audit? Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.