De bedoeling van de aanmaak van een whitepaper of eBook is een consument extra in te lichten over het juiste onderwerp, waar zij op dat moment interesse in hebben. Whitepapers gaan gebruiken in een online marketing strategie, gaat niet over 1 nacht ijs.
Whitepapers dienen strategisch gebruikt te worden, in de mix van online inbound marketing. Ze aanbieden aan de juiste persoon, op de juiste plaats dat is de boodschap.
ZionMedia geeft aan haar klanten advies waar en hoe whitepapers in te zetten bij inbound marketing.
Er zijn verschillende manieren om een whitepaper te laten inlezen door een potentiële klant. Whitepapers zetten aan om te downloaden aangezien ze meestal gratis zijn én omdat ze bepaalde kennis bundelen in een bepaald onderwerp.
ZionMedia geeft advies aan haar klanten op welke manier whitepapers kunnen ingezet worden en op welke manier de meest kwalitatieve inbound kan bereikt worden.
Een whitepaper mag niet te lang zijn, niet te kort, niet snel gaan vervelen enz… Ook de opmaak zoals het gebruik van logo, lettertype, alinea’s, foto’s… dient men met de grootste zorg op te maken. Een whitepapers wordt door de consument geassocieerd met een bedrijf, merk, diensten en producten.
ZionMedia maakt voor haar klanten kant-en-klare whitepapers dewelke kunnen ingezet worden in de online strategie van bedrijven.